1 Eylül 2015 Salı

Ebediyeti aramak...




O, Türkiye’nin ilk CEO’larından biri.

O, Türkiye’nin sanayileşmesine önemli katkılarda bulunmuş bir işadamı.

Ama aynı zamanda O, benim Dedem. Annemin babası; Anneannemin ilkokul aşkı; Rumeli göçmeni Çiftçi Halit’in oğlu...

Hasan Güleşçi, dopdolu geçen, ders niteliğindeki hayatının sonbaharında belgesel teklifimi kabul etti. Herhalde her Pazar yan koltuğunda oturup onunla film izleyen küçük çocuğun bir gün kendi filmini yapacağı aklının ucundan dahi geçmezdi. 

Hayatının filmi için 3 sene önce çalışmaya koyulduk. Onu bir hafta boyunca takip ettim. Onun için anlam ifade eden mekanlarda röportajlar yaptık. Hayatının en önemli anlarını, tüm içtenliği ile bize anlattı.

Belgeseli tamamlayamadan CNN Türk’te çalışmaya başlamıştım. İşten ayrıldıktan sonra, oradaki tecrübemle montaja giriştim. 2 ay boyunca, Dedem ile ilgili tüm kilit video kayıtlarını, fotoğrafları, gazete kupürlerini ve belgeleri didik didik ettim. Anneannemin de 1950lerden kalma mektuplarını benimle paylaşmasıyla tarihin tozlu sayfalarında yolculuğa çıktım.

Montajı yaparken Dedemin hayat felsefesinden esinlendim. İş, aile ve hobileri arasında gidip gelen, dengeli bir anlatım dili yakalamaya çalıştım. Uykusuz gecelerin sonunda şimdiye kadar hazırladığım en duygusal, en manalı belgesel ortaya çıktı. Beğeneceğinizi umuyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevilenler