26 Nisan 2015 Pazar

Aşk Kafası


Uzun zamandır üniversitemden bir haber çıkartmak istiyordum. 2013'te iki Yale profesörü Nobel kazandığında, ikisini birlikte canlı yayına almak için gerekli çalışmayı yapmıştım. Profesörlerin ajandalarına girmeyi başardığım halde kaynak yetersizliğinden dolayı yayını son dakikada iptal etmek durumunda kalmıştık. Benim için büyük hayal kırıklığıydı...

Hayalimin gerçekleşmesi Sevgililer Günü'ne denk geldi. Her sene Sevgililer Günü'nde, Yale'ın 2008 yılındaki dekanı Peter Salovey özel bir ders verirdi. Dersin konusu aşkın psikolojisiydi. Salovey geçtiğimiz yıllarda rektörlüğe terfi ettiği için, Üniversite yüksek öğrenim dışında bir konuda röportaj vermesini uygun görmedi. 

Üniversite yönetimi de röportaj konusunda benim kadar heyecanlıydı aslında. Farklı bir isim tavsiye ettiler. Dr. Margaret Clark, Yale'da bir insan ilişkileri laboratuvarı yönetiyordu. Bana psikolojik olarak aşkın ne anlama geldiğini ve etkilerini anlattı. Paylaştığı en önemli bilgilerden biri sevgisizliğin alkol veya sigara kadar zararlı olduğuydu... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevilenler